Tradera Premium Case - Precis Digital

Tradera Premium


Avansert analyse med Google Analytics Premium

Avansert analyse med Google Analytics Premium

Bakgrunn

Tradera er den største nettbaserte salgsplattformen i Norden med over 2 millioner brukere som kan selge eller kjøpe nesten hva som helst – ved auksjon eller en pris fastsatt av selger. Tradera har jobbet med Precis Digital siden 2012 for å organisere arbeidet med Google Analytics Premium via Google Tag Manager. I tillegg har Precis Digital hjulpet med å ta full bruk av Google Analytics Premium og eksportfunksjonen til BigQuery for avansert analyse av særdeles store datasett.

Resultater

  • En fullstendig overgang til ”tag management”, gjennom Google Tag Manager, har gjort det mulig å publisere tags mye raskere. – Både for markedsføringsteamet og produktutviklingsgruppen. Alle tags kan nå administreres sentralt og dette har økt frekvensen for publikasjon av tags merkbart. Det har også ført til økt effektivitet og sikkerhet innen selskapet.
  • Implementeringen av bruker-ID-sporing i Google Analytics har gjort det mulig for Tradera å utføre ”cross-device”-analyser. Selskapet kan nå analysere brukerinteraksjoner kontinuerlig på tvers av alle deres plattformer. Den forbedrede sporingen har resultert i en økt forståelse for brukstiden på de forskjellige plattformene og hvordan flere handlinger på forskjellige enheter har hver sin rolle i kjøpsprosessen. Tradera kan i tillegg kartlegge brukersegmenter som ennå ikke bruker alle plattformer. Innsikt herfra har vært en svært viktig del av justeringen og igangsettingen av markedsføringen.
  • Funksjonen som gjør det mulig å eksportere rå data til Google BigQuery ble implementert for å få bedre analysemuligheter. BigQuery-analyse har økt den analytiske effektiviteten ved å levere raskere datainteraksjon med flere datasett en tidligere. En viktig del av dette prosjektet var interaksjonen med Traderas BI-system. Resultatet var en sterk forbindelse mellom salgsdata og data på online markedsføringsaktiviteter.

Suksessfaktorer

  • Igangsettelsen av Google Tag Manager medførte økt fleksibilitet og tok selskapet nærmere deres mål om at jobbe mere tilpasningsdyktig med nettanalyse.
  • En tidlig implementering av bruker-ID-sporing var svært viktig i analysen av brukerinteraksjoner på tvers av enheter. Det ga blant annet forståelse for mere komplekse kjøpsprosesser.
  • Målet om å nå økt produktivitet var avhengig av god forbindelse mellom data fra Google Analytics og Traderas BI-system. Det eliminerte friksjon i analyseprosessen og resulterte i et mye bedre utgangspunkt for analyse fremover.

 

Du kan lese mer om Tradera på deres hjemmesider, og du kan holde deg oppdatert via Facebook og LinkedIn.

Robin Ahrnell, Online Marketing Manager, Tradera

Mot utgangen av 2012 skjønte vi at vi trengte hjelp til å implementere korrekt sporing på Tradera. Precis Digital hadde den riktige tankegangen samt den tekniske ekspertisen som trengtes, for å kunne hjelpe våre utviklere med å sette opp Google Analytics på kort tid, til tross for våre komplekse nettsider.

Kontakt oss!

Tusen takk!

Vi tar kontakt med deg så snart som mulig!

Beskjeden ble ikke levert

Det oppstod et problem når vi prøvde å sende din beskjed. Vennligst prøv senere eller ring oss på +47 9221 8684.