Winefinder Case - Precis Digital

Winefinder


Skreddersydd sporing i Google Analytics

Dypere innsikt med markedsføringsanalyse gjennom skreddersydd sporing i Google Analytics

Bakgrunn:

Siden 2007 har Winefinder jobbet med fjernsalg av vin til Svenske kunder. Med et stort nettverk av vingrossister, samt noen av Europas beste sommelierer i teamet deres, er Winefinder ledende innen distribusjon av vin i Sverige. Winefinder engasjerte Precis Digital til å ekspandere innsamlingen av data i Google Analytics får å kunne utvikle markedsføringsstrategier på bakgrunn av kundeprofiler og atferd.

Resultat:

Gjennom en tilpasset implementering av Enhanced Ecommerce, kombinert med Custom Dimensions, ble det mulig for Winefinder å skape seg et komplett overblikk over hvilke kundesegmenter som er i kjøpstrakten, samt hvordan disse forskjellige segmentene skiller seg fra hverandre i atferd. Custom Dimensions-funksjonalitet gjør Winefinder i stand til å indentifisere tapte, tilbakevennende og nye brukere allerede før de gjør et kjøp.

Suksessfaktorer:

  • Custom Dimensions som inneholder informasjon om førstegangskjøpere samt tilbakevennende kunder, gjøre det mulig for Winefinder å tilrettelegge innholdet på siden deres i forhold til de to segmentene. Samtidig danner det et overblikk over hvilke trafikkilder som leder til første kjøp og hvilke som leder til neste kjøp.
  • For å analysere brukeratferd på tvers av enheter (cross device) benytter man bruker-ID. På den måten får Winefinder en unik posisjon til å analysere data og utarbeide strategier på bakgrunn av pc mot mobil, både i forhold til nettsidens innhold og den konkrete markedsføringen av dette.
  • I tillegg er det nå mulig å grave dypere i brukernes atferd med analyser av tapte kunder, der Winefinder importerer data tilbake i Google Analytics for å evaluere ecommerce-adferd, nettsidens design, og markedsføring – alt sammen på bakgrunn av kundegruppenes atferd.
  • Søkefunksjonen på nettsiden til Winefinder har innbygget Google Analytics, hvilket gjorde at Precis Digital kunne bygge en spesialløsning som sender data fra alle søk på siden tilbake til Google Analytics. Det gjør at vi kan analysere all data fra interne søk på siden, selv om programmet egentlig ikke støtter det.
  • Siden Precis Digital tok over styringen av Winefinder’s  AdWords-konto og åpnet mulighetene som ligger i web anaytics, har den totale omsetningen steget med 324% sammenlignet med en lignende periode før samarbeidets start.

WineFinder logo Pos

Hampus Johansson, Marketing

Precis Digital har radikalt forbedret sporingen vår i Google Analytics, hvilket inkluderer brukeratferd på siden, identifikasjon av forskjellige brukersegmenter og mye mer. Teamet har alltid vært veldig aktive i forhold til kommunikasjonen med oss og vi har fått omfattende rådgivning helt fra idestadiet. Kanskje noe av det mest signifikante er den gjennomgripende tålmodigheten de har vist oss, når vi har skullet lære nye metoder til å skaffe oss innsikt. Også i utviklingsteamet vårt har de vært svært fornøyde med samarbeidet. Vår tillit til Precis Digital er stor og de har blitt en helt naturlig partner i vår fortsatte innsats for å forstå og utvikle forretningen vår.

Kontakt oss!

Tusen takk!

Vi tar kontakt med deg så snart som mulig!

Beskjeden ble ikke levert

Det oppstod et problem når vi prøvde å sende din beskjed. Vennligst prøv senere eller ring oss på +47 9221 8684.